De Contracted Company trainingen gelden voor:
- Initial operator’s CRM training
- Operator conversion course when changing aircraft type
- Operator conversion course when changing operator
- Annual Recurrent Training
- Command Course
- CRM Flight Crew
- CRM Cabin Crew
- CRM Operations Staff
- CRM Maintenance Staff
- Initial operator’s CRM training
De initial operators’s training is een 2-daagse basis training voor startende piloten.
- Operator conversion course when changing aircraft type
Deze operator conversion course is een 1 daagse trainingen voor ervaren vliegers die van type vliegtuig veranderen.
- Operator conversion course when changing operator
Deze operator conversion course is een 1 daagse training voor ervaren vliegers die van operator veranderen.
- Annual Recurrent Training
De Annual Recurrent Training is een jaarlijks terugkerende training van 1 dag waarbij in een 3-jaarlijkse cyclus de CRM onderwerpen behandeld worden. Deze trainingen zijn gestoeld op actualiteiten en company specifieke aspecten/wensen.
- Command Course
De Command Course is een 2-daagse training voor First-Officers die een upgrade maken naar commander.
- Multi cabin crew operations training
Deze training is een 2-daagse training voor startende multi cabin crewmembers.
- Single cabin crew operations training
Deze training is een 2 daagse training voor startende single cabin crewmembers.
- CRM training for Senior cabin crew members
Deze training is een 2 daagse training voor cabin crewmembers die een upgrade maken naar Senior cabin crewmember.
- Annual Recurrent Training
De Annual Recurrent Training is een jaarlijks terugkerende training van 1 dag waarbij in een 3-jaarlijkse cyclus de CRM onderwerpen behandeld worden. Deze trainingen zijn gestoeld op actualiteiten en company specifieke aspecten/wensen.
- Initial operator’s CRM training
De initial operators’s training is een 2-daagse basis training voor startende maintenance medewerkers.
- Annual Recurrent Training
De Annual Recurrent Training is een jaarlijks terugkerende training van 1 dag waarbij in een 3-jaarlijkse cyclus de CRM onderwerpen behandeld worden. Deze trainingen zijn gestoeld op actualiteiten en company specifieke aspecten/wensen.
- Initial operator CRM training
De initial operator training is een 2-daagse basis training voor startende Ops medewerkers.
- Annual Recurrent Training
De Annual Recurrent Training is een jaarlijks terugkerende training van 1 dag waarbij in een 3-jaarlijkse cyclus de CRM onderwerpen behandeld worden. Deze trainingen zijn gestoeld op actualiteiten en company specifieke aspecten/wensen.
Deze CRM-trainingen worden gegeven als ‘class-room’ training, los van de operationele omgeving. Dit kan zowel in-house als op locatie. (YES Human Factors heeft zelf 2 lokaties beschikbaar)
De onderwerpen uit onderstaande tabel worden getraind door middel van groepsdiscussies, team-opdrachten en simulaties, praktijkvoorbeelden en feedback in een veilige, just-culture omgeving. De opzet is om CRM praktisch te houden en direct toepasbaar te maken in de dagelijkse praktijk.
Onderwerp |
toelichting |
Shared situation awareness, shared information acquisition and processing, |
|
Threat and error management, |
|
Automation and philosophy on the use of automation, |
|
|
Human factors in aviation, |
|
Leadership, cooperation, synergy, delegation, decision-making, actions. Dominant & Non-assertive behavior. |
|
Effective communication and coordination inside and outside the flight crew compartment with other operational personnel and ground services. |
|
Operator’s safety culture and company culture, standard operating procedures (SOPs), organisational factors, factors linked to the type of operations. Cultural differences. To strive for a true Just Culture is a prerequisite for effective CRM. |